Antifeixistes.org

Tota la informació sobre l'extrema dreta al País Valencià

La policia identifica el president d’Ultra Yomus per una presumpta agressió a un aficionat

El passat mes de novembre, durant el partit que enfrontà el València CF amb el Reial Madrid a Mestalla, la policia va identificar abans de l’encontre el president de la penya Ultra Yomus per haver protagonitzat, presumptament, una agressió contra un aficionat de l’equip rival. Els Yomus formen part actualment de la Curva Nord Mario Kempes, junt a altres penyes com Gol Gran, definits ara com ‘apolítics’ i en el que sembla un intent per rentar la imatge després dels nombrosos incidents protagonitzats per membres de la penya, com l’empresonament de dos coneguts neonazis membres de Yomus per apunyalar dues persones. Hem rebut nombrosos correus d’aficionats que denuncien la infecció neonazi al camp del València CF, un fet general en tot el futbol que compta amb el beneplàcit de les directives dels clubs, que no són capaces de barrar el pas als elements més incívics i intolerants. La policía identifica al presidente de Yomus por una presunta agresión a un aficionado

21 de noviembre de 2011 REDACCIÓN | VALENCIA..-

El Valencia-Real Madrid tuvo otro desagradable desenlace. Al margen de los tres puntos que volaron y pese a que no había sido declarado de alto riesgo, la policía tuvo que identificar a seis aficionados por diferentes motivos. Uno de esos implicados fue el presidente de la peña valencianista Yomus, que presuntamente protagonizó un incidente antes de que se disputara el partido puesto que, según se recoge en el informe, agredió a otro seguidor, sin que conste por el momento si el agredido ha decidido poner o no denuncia.

Lo más curioso es que el incidente supuestamente protagonizado por el miembro de esta peña ultra llegaba horas después de que en la misma junta de accionistas (a la cual asistió), un miembro de Gol Gran, Francisco Rausell, reclamara al consejo de administración la creación de una Grada Joven «apolítica» y centrada en la «animación» sin «insultar al contrario». Pero una cosa es el planteamiento teórico y otra la realidad. Antes del inicio del juego y durante el encuentro, desde Yomus y también desde la zona de Gol Gran se escucharon cánticos con insultos dirigidos a los madridistas.

De los otros identificados por la policía, uno (ubicado muy cerca del palco) fue por utilizar el puntero láser. Otros tres espectadores fueron detenidos por tenencia de estupefacientes en el interior del campo, donde también se detuvo a un espectador que tenía prohibida la entrada a recintos deportivos por la Comisión Antioviolencia, pero que incumplió la restricción y entró.

Notícies relacionades:

Condemnen dos neonazis de Yomus a 3 i 2 anys de presó per apunyalar un jove d’esquerres a València

La policia deté 5 membres de Yomus confiscant-los nombroses armes i evitant una baralla entre ells

Presó per un neonazi d’Ultra Yomus acusat d’intentar matar un jove al barri del Carme

La Comissió Antiviolència multa 52 Ultra Yomus pels aldarrulls, tinença d’armes i material nazi

La policia intervé bengales, una navalla i símbols nazis a un grup de Yomus desplaçat a Alacant

Confirmada la sanció a 52 Yomus pels incidents de Pamplona en 2007: entre 15.000 i 3.000 euros de multa

Medio centenar de ‘ultras’ del Valencia retienen a los jugadores en Mestalla (El País, 24/05/2005)

Identificados los portadores de la pancarta “Guillem, jódete” (El País, 08/05/1993)